Bas Sayfa Forum
Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanıcı Adı Şifre: Beni hatırla

Dersim Aşiretleri'nde Zazalık (2.Bölüm.Akt)
(1 inceleyen) (1) Ziyaretçi
  • Sayfa:
  • 1

BAŞLIK: Dersim Aşiretleri'nde Zazalık (2.Bölüm.Akt)

Dersim Aşiretleri'nde Zazalık (2.Bölüm.Akt) 01 Oca 2012 00:22 #111

  • Zerwes Serhad
  • ÇEVRİMDIŞI
  • Expert Boarder
  • Gönderiler: 85
  • Karma: 1
Dersim Aşiretleri'nde Zazalık (2.Bölüm.Akt)

nuri dersimi
11.08.2011, 22:51

Dersim bin yıl öncede Kürt degildi, Bu gün de Kürt degil.
1000 yıl önce de Zazaydı, Bugün de Zaza.
__________________________

Zaza halkını eden KÜRT IRKÇILARINA; cevabımdır.

Dersimde bulunan 13. Yuzyıldan kalma şecerede Zaza halkından bahsedilmektedir.


14. yüzyılda ise bak Kaygusuz abdal ne diyor,

Soğanı, arpa ekmeğini Kürd’e ver,
Öğünü odur, o onu yahsi (güzel) yer,
Türkmen’e ver yahni ile burmayı,
Arab’ın önüne döktür hurmayı

Eğer bu sene çıkar isem yaza,
Toplayım bir parça Gürcü, Abaza,
Elime geçerse on kadar Zaza,
Yolar sakalını kavlak satarım.”

Halkıma "zulu zlu" diyerek aşağılamak hiç bir Kürt ırkçısının haddi değildir.

Tek tekçi Türkçülüğede, Yek Yekçi Kürt ırkçılığına hayır. yaşasın halkların kardeşliği Kahrolsun inkarcı ve imhacı TÜRK ve KÜRT ırkçılığı
_____________________________________________

Dersimli tilki
12.08.2011, 10:39
Şimdi Dersim'in ne olduğu tartışılır gerçekten çok karmaşık bir yapıya sahip Kürtler'in, Türkler'in ve Zazalar'ın bir arada yaşadığı bir yer olması açısından ama şunu söylemeden geçemeyeceğim, bir insanın konuştuğu dil etnik açıdan ne olduğunu göstermez. Türkiye'de anadil olarak Türkçe konuşan Arnavutlar ve Boşnaklar var. Dedeleri belki dedelerinin dedeleri Boşnakça biliyor ama onlar bilmiyor. Bu durumda bu Boşnak gençleri Türk mü oluyor? Kesinlikle hayır! O gençler Boşnaktır, anadilleri Türkçe olsa bile!

Bu örnek üzerinden iki aşireti değerlendirmek istiyorum. Balabanlı ve Sarı Saltuklular(veya Saltıklılar). Bu aşiret Dersim'de yaşamakta ve Kürtçe konuşmakta. Ama aslen Kürt değiller. Avşar boyuna mensup Balabanlı aşiretinin Alevi olduğu ve Osmanlı'nın baskısına uğradığı Osmanlı Arşivlerinde yazmakta. Bu aşiretin sürgünlere uğradığı da yazıyor. Bir kısmı Rumeli tarafına sürülmüş, bir kısmı yerleşik hayata geçmiş diğer bir kısmının ise ne olduğu bilinmiyor. Kayseri-Adana tarafında yerleşik hayata geçen Balbanlılar yerleşim yerlerine de aşiretlerinin adlarını vermişler ve anadilleri Türkçe. Aynı şekilde Bulgaristan'da 6 ayrı şehirde Balabanlı ismini taşıyan köyler var.

Balabanlar - Silistre
Balabanlar - Eski Cuma
Balabanlı(Balabanlar olarak da geçiyor)- Kırcaali
Balabanlı - Eski Zağra
Balabanlı - Hasköy
Balabanlar - Burgaz

Bu köylerin hepsinin anadili Türkçe. Kırcaali'deki Balabanlı köyü babaannemin köyü ile komşudur. O köyden insanlarla konuşmuşluğumda vardır. Hiçbirinden biz Kürdüz dediklerini, Kürtçe bir kelime bildiklerini duymadım zira Osmanlı arşivlerinde de Avşar boyuna bağlı bir aşiret olduğu yazıyor zaten Balabanlılar'ın.

Sarı Saltıklılardan örnek vereyim. Dersim'de bazı Salıktı aşireti mensupları kökenini Dimetoka'ya dayandırır. Bazı kesimler bunu yalanlar. Doğru, yalan zaten. Dimetoka'dan gelmediler, lakin bir kısmı Dimetoka'ya gitti. Tıpkı Bulgaristan'a da gittikleri gibi. Bu aşiret ismini Türkmen ulusu Sarı Saltık'tan alır. Sarı Saltık'ın yakınları aynı zamanda Selçuklu döneminde Bulgaristan'ın kuzeyindeki Deliorman bölgesine yerleşen ilk Türkmenler olarak tarihe geçmiştir. Saltık ismini taşıyan şu anda 4 köy vardır Bulgaristan'da.

Saltıklar - Kırcaali
Saltıklar - Şumnu
Saltıklar - Eski Cuma
Saltıklar - Eski Zağra

Bu köylerin dördünün de anadili Türkçe, dördünde de Kürtçe bilen yada Kürdüm diyen yok. Yine Osmanlı arşivleri de bunu doğrulamakta.

Gördüğün gibi bazı aşiretlerin dilinin değiştiği etnik kökeninin değiştiği anlamına gelmiyor. Evet, Dersim'deki Balabanlı aşiretinin anadili Kürtçedir, Kürt diye bilinir ama bu onun Kürt olduğu anlamına gelmez. Tıpkı Sarı Saltıklılar gibi. Ha, Dersim'de bütün aşiretler Türkmen kökenli mi? Asla! Kürt ve Zaza aşiretlerinin de yoğun olarak yaşadığı bir yerdir Dersim. Ama bilimsel ve kültürel açıdan önemli bir Türkmen potansiyele sahip olduğu gözardı edilemez.

1000 yıl önce de Kürtçe konuşuyorduk diyorsun ya, bırak 1000 yılı, aranızdan bazılarının akrabaları şuan bile Türkçe'den başka dil bilmiyor. :biggrin:

O yüzden emin olmadığın şeyler hakkında böyle net konuşma. Dersim yöresinde Kürtleşen Türkmenler vardır. Ben sadece iki tane örnek verdim. Yanlış anlama, tüm Kürt ve Zaza aşiretlerinin kökeni Türkmendir demiyorum. Gelin siz Türkmensiniz bırakın Kürtlüğü de demiyorum o iki aşirete. Zaten onlar kültürel olarak kendilerine yeni bir kimlik yaratmışlar bundan sonra saygı duymak gerekir. Sadece emin olmadığın şeyler hakkında konuşmaman gerektiğini ve anadilin etnik kökenin göstergesi olmadığını ima etmeye çalışıyorum.

Kürtleri asimile ettiniz zorla sopayla dayakla okullda türkçe ögrettiniz şimdi Kürtçe bilmiyo diyorsunn...Biz kürt halki yakinda ünüversitelerde kendi ana dilimiz olan kürtce eğitimini yapacaz kuzey ırakta Kürdistan kuruldu sizin gibi saddamlar yok olunca türkiyede dewamıda gelir ha şunu unutma Özerk Kürdistanda herkez kendi dilinde eğitim yapıcakk bütün Kürt halkının gözü aydın olsun senin gibi türklerde kıskanclıgından kahrolsun :biggrin:

sarı saltuklar Kürtçe konusnuyoo zaten türkler Kürtleşmemişler bunlar neden Kürtleşmedi ozaman

bence balkanlardaki balabanlar türkleşmiştir türkmen olan birinin azda olsa çekik gözlü olması lazım kendizi kandırmayınn ben daha önce dersimdeki balabanlar hakkında bi video izlemiştim ordaki adam bizim ten rengimizden dolayı çingene diye dışlıyorlar demişti (fiziksel olarak çok esmer romanlara benziyorlar )

ayrıca dersimdeki balabanların balabanu bluban gibi isimleride war belkide sadece isim benzeliğidir bence balabanlara gen testi yapıp türk çıkmadıklarında hepinizi yalancılıktan hepse atmaları lazımm :biggrin: hatta sarı saltuk bile türk cıkmıcakk eminimm

son olarak bütün forumhalkına cewaptır : Biz Kürtlerin hakkında araştırma yapmayın artık siz türklerin kökümü geldi gidin kendi soyunuzu araştırınn :yanbakoo
______________________________________________

nuri dersimi
12.08.2011, 22:21
Daha önce Türk ırkçıları Kürt yoktur diyordu. şimdi de Kürt ırkçıları Zaza yoktur diyor. acaba fark ne.

bir inkara karşı dururken başka bir inkarı üretmek acaba neden.

Lütfen, Paul Ludwig, Haddank, Mann, Minorsky, Windfuhr gibi onlarca batılı bilim adamının ispat ettiği Zazaları Zaza, Zazacanın ayrı bir dil olduğunu kabul edelim. Zazaların varlığını inkar eden Kürt ırkçısı söylemleri kullanmayalım.

acaba fark ne güzel soru bak hemen yazayım:innocent:

bak arkadaşım abdcan biraz komik oldu ama ne edelim nick'in öyle.
cumhuriyet kurulmasıyla cumhuriyetin kürdlere özerk muhtari yapı sözleri bir anda değişti ve kürdleri imha etmek tıpkı ermeniler gibi gerekirse soykırıma tabi tutmak için planlamalar başladı ve bunların toplandığı şark ıslahat planı kürdleri nasıl parçalayıp azar azar bitireceğine dair devlet politikası oldu hala da devam ediyor işte dersim ve koçgiri bölogesinde bu ayrımı devlet kullanacağını açık açık yazdı yazıyor ve uyguluyorda zaten.

öyle ırkçı falan vız gelir tırıs gider kimin ırkçı kimin kafa tasçı olduğunu çok iyi biliyoruz öyle manüpilatif dezenformasyon ile bir iki slogan ile kimse ırkçı olmaz ırkçı politik duruş sergilemekle ırkçı olunur ha ne dersin?

ben zazayım kendimi öyle tanımlıyorum dersen senin bileceğin iş ama şurası şurası zaza dersen bırakta bizde aksini iddda edelim olmamı fikir bu iyi oku araştır savun ama sömürgeci zihniyetin hak arayışındaki bir halka parçala ufala yok et taktiklerine de bizler gelmiyoruz ve tanıyoruz bu paramiliter politikaları.
_____________________________________________

Benim nickimle dalga geçmişsin ama senin nickin halkına ihanet eden bir hainin ismi.

Bak nickin olan şahsın kendi hatıralarında ikrar ettiğin hıyanetleri

Acaba 1915'de Dersimliler neden kendini tutuklamıştır?
Acaba Koçgiri direnişinden sonra hangi hizmetine karşılık çiftlik hediye edilmiştir.
Acaba niçin Mustafa Kemal milletvekilliği önermiştir?
Acaba niçin 1920'lerde dersimliler kendini dersimde istemiyorlar, niçin şecereyi göstermek istemiyorlar?
Acaba hangi hizmetine karşılık devlet tarafından holvenk manastırı üzerine tapulanmıştır?
Acaba niçin Koçan aşiretine karşı saldırıya komutan olarak katılmıştır?
Acaba niçin 1932'de ankaradadır.
Acaba niçin dersimde direniş varken o cephede değil Suriye'dedir. Niçin suriyede TC'nin görevlileri ile ilişki içindedir.

Kısaca Nuri Dersimi halkına ihanet etmiş bir haindir. O devletin memuru, halkına ihanetlerine karşılık çiftlikle ödüllendirilen bir KEKLİK'tir.

Bu arada dersimin dilini (Zazaca), varlığını, inkar ederek dersim halkına inkar ve imha dayatan Kürt ırkçılarının tezlerin savunman ile dersime ihanet eden bir hainin (nuri dersimi'nin) nickini kullanman bir tesadüf mü?

Acaba TC'nin Kekliki olan Nuri Dersimi ile Kürt ırkçılarının Keklikleri arasında hainlikte bir fark var mı?

________________________________________________

nuri dersimi
15.08.2011, 23:03
Benim nickimle dalga geçmişsin ama senin nickin halkına ihanet eden bir hainin ismi.

Bak nickin olan şahsın kendi hatıralarında ikrar ettiğin hıyanetleri

Acaba 1915'de Dersimliler neden kendini tutuklamıştır?
Acaba Koçgiri direnişinden sonra hangi hizmetine karşılık çiftlik hediye edilmiştir.
Acaba niçin Mustafa Kemal milletvekilliği önermiştir?
Acaba niçin 1920'lerde dersimliler kendini dersimde istemiyorlar, niçin şecereyi göstermek istemiyorlar?
Acaba hangi hizmetine karşılık devlet tarafından holvenk manastırı üzerine tapulanmıştır?
Acaba niçin Koçan aşiretine karşı saldırıya komutan olarak katılmıştır?
Acaba niçin 1932'de ankaradadır.
Acaba niçin dersimde direniş varken o cephede değil Suriye'dedir. Niçin suriyede TC'nin görevlileri ile ilişki içindedir.

Kısaca Nuri Dersimi halkına ihanet etmiş bir haindir. O devletin memuru, halkına ihanetlerine karşılık çiftlikle ödüllendirilen bir KEKLİK'tir.

Bu arada dersimin dilini (Zazaca), varlığını, inkar ederek dersim halkına inkar ve imha dayatan Kürt ırkçılarının tezlerin savunman ile dersime ihanet eden bir hainin (nuri dersimi'nin) nickini kullanman bir tesadüf mü?

Acaba TC'nin Kekliki olan Nuri Dersimi ile Kürt ırkçılarının Keklikleri arasında hainlikte bir fark var mı?

nuri dersmi kürdistan dört bir yakasında nam salmış bir bilgedir can verirken bile intikam intikam demiştir,halkının koçgiri ve dersimde başına neler getirildi bilinsin diye elinden ne gelirse yaptı.
bir halk kahramanına atfen yazdıklarınla siz kemalist uşaklarının koçgiri ve dersimde yaptığı tahribat ortada kürdistan yurtseverleri bunu ayırd edecektir elbet.

hah şöyle işte açılın saçılın bu savunduğunuz politikaların altında yatan duruşun ne olduğunu bi deyiverin.

nuri dersimi kimine göre hain,ki bu devlet prototifinde koçgiri yi dersimi bir baştan bir başa soykırıma tabi tutan topal osman nın katiller sürülerinden ve onu hapislerden çıkarıp emrine hırsız,katil tüm adli tutukluları veren kemalizmin kendi sınırları içerisindeki bir halka yaptığı yapacaklarından başka bişey değildir.

abi kulladığı kelimelere bakarmısınız:shifty: dersim halkına inkar ve imhayı dayatan oku oku doyma la dersimde 100.000 insanı evinden yurdundan eden soykırıma tabi tutan namussuzlara tek laf etme gel kimin üzerine yık olan tüm planlı soykırımı.

dersimin illede bir tanımlamaya ihtiyaç duyacaksa bunun adı KIRMANCİYE dir iyi okuyun.yedi ceddimizin kendini tanımlamasını sizin şark ıslahat planlarınıza yem etmeyiz.var git sen ne olursan ol ama çoğul konuşma şurası şöyle burası böyle adamlar işi gücü bırakmış yusuf hallaçoğlu nun prensipleri doğrultusunda orayı burayı türk yapmaya çalışıyorlar oda olmadı yaw kürd demesinler yeter yaklaşım bu.

neden dedelerimizin yedi ceddimizin hatta 17 ceddi kendini kırmancki olarak tanımlarken ne olduda palunun zaza sı olmaya karar verdi niye ?
bunun tek açıklaması var kırmancki tanım itibari ile kurmanci tanımlamasına yakın olduğu için bu cahiller sürüsü düşündü düşündü böyle karar verdi anadoluyu türk diyarı etme toplantılarında.

bu özel kripto savunucuları kırmancki nin dini bir tanımlama olduğundan bi haber ver çoşkuyu selamün aleyküm aleyküm selam merhaba nasılsın? zaza kürd değil,aga halini sordum ha pardon bu derece yani işleri güçleri klavye başında özel ajanların kafa bulandırmak tanım kargaşası oluşturmak ve oluşacak bağlılığı engellemek adına çıkarttığı yaygara.

acaba niçin sen amerikan emperyalizminin adını kullanıyorsun ?
acaba niçin tc,israili ilk olarak ortadoğuda tanıyan oldu acelesi neydi ?
acaba niçin mecliste mustafa kemal dersim çıban başıdır dedi ve startını verdi soykırımın ?
acaba niçin çanakkalede beraber savaşıp kazanılınca türkten başka her kesin bir tek hakları vardır. Türklere hizmetçi olma hakkı, köle olma hakkı vardır dendi ?
acaba niçin dersim seyit rıza ve alişer komutasında direnirken bir anda diyap ağa öne çıktı sonra kürd elbiseleri giyiyor diye öldürüldü.
acaba niçin şuan kürd halkının verdiği özgürlük savaşımını engellemek adına her yerde paramiliter güçler türüyor ?

burada ağzımı bozacağım eleştiri ayrı hakaret ayrı etmeyecksin edilmeyecksin aga.
keklik senin gibi halkı planlı proğramlı soykırıma tabi tutulurken ağzında amerikan marlboro su elinde silah caka satan,fabrika önünde emekçi kızlara laf atan,sivas ta diri dir insan yakan ve allahuekber diye diye anıran,maraşta hamile kadınları süngüleyen,koçgiride bir baştan bir başa zehirli gaz kullanan namerd züppe lere denir.
daha hakaret içermeyen yazılar yazacaksınki konuşabilelim suçlama da olur ama hakaret olmaz.
______________________________________________

abdcan76
16.08.2011, 10:00
Dersimlilerin kimliğini sağa sola çekenlere söylüyorum.Dersimde 1500lerde hakim dil Kürtçenin Kurmanci lehçesiydi.Ondan önce Ermenice.Dersimdeki yapılan Horasan bölgesine Türkmen akınlarına karşı yapılan zorunlu Safevi yerleşmelerinde en çok Dersimin Kurmanç aşiretleri sürüklendi.Şavaklılar, Milanlılar, Koçgirililer(İzol), Şadililer, Hıranlılar(Zeriki kolu) gibi Kurmanç aşiretlerinde dağılmalar sürülmeler çok oldu.Ermeni olan Hozat ve Ovacık ilçelerine de 1700lerden sonra Malatya tarafından Şêx Hesenan-Seydan aşiretleri yerleşince Dersimde bugün yaklaşık % 65 Zazaca, % 30 Kurmanca kökenli bir dil durumu ortaya çıktı.Dersimde Zaza aşiretleride yaşar Kurmanç aşiretleride.Dersimin kökenini sağa sola çekenler kendi Türklüklerini araştırsınlar.Neden Türk tipi ile uyuşmuyorlar acaba ? Anadoludaki Türkmen Tahtacılar, Sünni Yörükler ve yer yer Tatar ve farklı kabilelerden Türkler orta asya Türk tipini yaşatırken, Dersimlileri Türk yapmak için uğraşanlar kendi Türklüklerini ispata kalkışsınlar.Zira kökenleri ne Türk ne de başka birşey.Bizim büyüklerin deyimizle '' EW TIRKÊ RÊ NE '' Onlar Kılıçtan dönüp Aleviliğe giren manasında YOL TÜRKLERİ diye atıf yapılırdı Türk Alevilerine

Dersim Zazadır. Kürt ırkçılarının bunca inkarına rağmen bu bin yıl boyunca değişmemiştir. Ancak dersim'e Osmanlı tarafından yerleştirlen Kürt azınlık da mevcuttur. Bunlar dersim direnişinde Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.

1- Dersim'de bugün bulunan Kürt aşiretlerin osmanlının bölgeyi ele geçirdiği 1514 yılından sonra yaptığı tahrirlerde hiç biri dersim bölgesinde değildir.
Ayrıca İran sarayında yetişmiş sonrasında osmanlıya hizmet etmiş Şerefhan Şerefname'de Kürt aşiretlerinin yeri hakkında ayrıntılı bilgi verir ve Dersim'deki Kürt aşiretlerinin daha doğuda ve güneyde olduğunu gösterir.

-Zirkiler ve Hiran; Şerefhanın belirttiği üzere Arap asıllı olup sonradan Kürtleşen Zırkiler (Irak'ta bugün hala arapça konuşan Şii Zırkiler bulunmaktadır) 1500'lü yıllarda Diyarbakır tarafında idiler. (bu konuda Kitabı Diyarbekiriye ve Şerefname'ye bakılabilir

Milanlılar 1500'lü yıllarda mardin civarındaydı. Dersime devlet tarafından 17. Yüzyılda yerleştirilmiştir.

Şadilerin Kürt ırkçılarının iddialarının aksine Şeddadilerle ilgisi yoktur (Urfa Suruçta Şeddadi adında aşiret Zaten vardır) ve Şerefnameye göre İran aşiretleri arasındadır. Osmanlıya ve Dersime gelişleri Şerefnamenin yazıldığı 1597'den sonraki yıllardır.

Şavaklar ise 19. Yüzyılda dersime gelmişlerdir.

Koçgiriler ise soy birliği olmayan bir aşiret federasyonudur. oluşması ise Kürt ırkçılarının Hicri ile gregoryen takvimi karıştırmaları nedeniyle iddia ettiklerinin aksine 18. Yüzyıldadır.

2-Horasana yerleştirme Şah Abbas Zamanında 16. ve 17. Yüzyıllardadır. ve Türkmenlere değil de Özbeklere karşıydı.

3- Dersimdeki 13. Yüzyıldan kalan bir şecerede Zazalardan bahsedilmektedir. hemde alevi olarak.

14. Yüzyılda Kaygusuz abdal Zazalardan bahsetmektedir. Hem de Kürtlerden farklı bir topluluk olduğunu belirterek.

Özetle Ne kadar inkar etseniz de DERSİM Zazadır. Dersime devlet tarafından yerleştirlen Kürtlerde elbet vardır. Onlarda devlete bu iyiliğinin karşılığını göstermişlerdir. Şadilerin Şeyh Saide karşı saldırmış diğer Kürtlerde Dersimin büyük kahramanı Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.
__________________________________________________

Şoreş
17.08.2011, 22:15
Dersim Zazadır. Kürt ırkçılarının bunca inkarına rağmen bu bin yıl boyunca değişmemiştir. Ancak dersim'e Osmanlı tarafından yerleştirlen Kürt azınlık da mevcuttur. Bunlar dersim direnişinde Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.

1- Dersim'de bugün bulunan Kürt aşiretlerin osmanlının bölgeyi ele geçirdiği 1514 yılından sonra yaptığı tahrirlerde hiç biri dersim bölgesinde değildir.
Ayrıca İran sarayında yetişmiş sonrasında osmanlıya hizmet etmiş Şerefhan Şerefname'de Kürt aşiretlerinin yeri hakkında ayrıntılı bilgi verir ve Dersim'deki Kürt aşiretlerinin daha doğuda ve güneyde olduğunu gösterir.

-Zirkiler ve Hiran; Şerefhanın belirttiği üzere Arap asıllı olup sonradan Kürtleşen Zırkiler (Irak'ta bugün hala arapça konuşan Şii Zırkiler bulunmaktadır) 1500'lü yıllarda Diyarbakır tarafında idiler. (bu konuda Kitabı Diyarbekiriye ve Şerefname'ye bakılabilir

Milanlılar 1500'lü yıllarda mardin civarındaydı. Dersime devlet tarafından 17. Yüzyılda yerleştirilmiştir.

Şadilerin Kürt ırkçılarının iddialarının aksine Şeddadilerle ilgisi yoktur (Urfa Suruçta Şeddadi adında aşiret Zaten vardır) ve Şerefnameye göre İran aşiretleri arasındadır. Osmanlıya ve Dersime gelişleri Şerefnamenin yazıldığı 1597'den sonraki yıllardır.

Şavaklar ise 19. Yüzyılda dersime gelmişlerdir.

Koçgiriler ise soy birliği olmayan bir aşiret federasyonudur. oluşması ise Kürt ırkçılarının Hicri ile gregoryen takvimi karıştırmaları nedeniyle iddia ettiklerinin aksine 18. Yüzyıldadır.

2-Horasana yerleştirme Şah Abbas Zamanında 16. ve 17. Yüzyıllardadır. ve Türkmenlere değil de Özbeklere karşıydı.

3- Dersimdeki 13. Yüzyıldan kalan bir şecerede Zazalardan bahsedilmektedir. hemde alevi olarak.

14. Yüzyılda Kaygusuz abdal Zazalardan bahsetmektedir. Hem de Kürtlerden farklı bir topluluk olduğunu belirterek.

Özetle Ne kadar inkar etseniz de DERSİM Zazadır. Dersime devlet tarafından yerleştirlen Kürtlerde elbet vardır. Onlarda devlete bu iyiliğinin karşılığını göstermişlerdir. Şadilerin Şeyh Saide karşı saldırmış diğer Kürtlerde Dersimin büyük kahramanı Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.


Senin dedelerin 10 yıl önceye kadar ZAZA diyince ONLAR ŞAFİDİR diye hor görürken sen nasıl Zaza oldun ? Zirki bir Şafi aşirettir şuan ve Dersimin ZERİKAN aşireti ile ilgisi de yoktur.Xıranlılar da ARAP değildir.Zerikanlılara ZERİKİ denmesinin nedeni de Mazgirtin ZERİKAN köyüdür.Zirkiler, Xıranlıların ZERİKAN Kabilesi ile bağlantılı değildir ve XIRANLILARIN da arap soylu oldukları ŞEREFNAMENİN HİÇBİR CÜMLESİNDE GEÇMEZ.
MİLANLILAR 1500lerde DERSİMDE 500 hanenin üzerinde bir aşiretti ve bu 1500lerin XARPUT VE DERSİM Sancaklarında da belirtilir bu da sana güzel bir kaynak olsun.Git Dersim ve Xarput sancaklarının 1500lü kısmına bak.0 zaman ki Dersimin köy köy aşiret aşiret haritaları ve köy isimleride mevcuttur neden se Nazmiye Pülümürde Alevileri çok az görülürken Ermeni köyleri haritalarda az da olsa vardır.Nedense o seneki haritalarda çok çok az köy gösterilir ama Şavak, İzol, Şadi, Xıran ve Milanlılar hep vardır.Uydurma Zaza tarihini geç canım benim, senin dedelerin zaza adına lanet okuyarak kendilerine MA KIRMANCIME deyip o zazalardan ayırırdı.Kaldı ki Zazaca dili içinde şive şive o kadar büyük farklılıklar da mevcuttur ki kendini Sünni Zazalarla da bir tutamazsın.Koçgiri soy birliği olan bir aşirettir benim anam koçgirilidir.Koçgirinin içinde KOÇGİRİ sayılan ama KOÇGİRİ aşireti ile soy birliği olmayan aşiretleri karıştırma sakın.Koçgirililerin soy birliğinin yanında o soydan olmayan tek tük aileler de mevcuttur.Sen iyice oku öyle gel.Senin son 10 yılda oluşturulan Zaza etnik mücadelen ve Kurmançların arap olmasına ne de şafi zirkilerle mazgirtin zerikan köyünden göçtüğü için adları zerikan olan xıranlıları araplaştırmaya yeter.Senin şerefname dediğin kitap ne xıran dan bahseder ne de ZERİKANDAN GÖÇTÜKLERİ İÇİN SİVASA ADLARI ZERİKAN olan ALEVİ ZERİKANLILARDAN Bahseder.Adamların mardin kökenli şafi zirkileri ile komşu aşiret olan MAMXURANLILAR ile bizimkileir karıştırmak senin kabiliyet gücünün yetersizliği midir ? Ha bu arada Şadilerin 1200lerden beri Mazgirtte yaşadıklarıda adamların kendi secerelerinde de mevcuttur.Buda senin uydurma zaza tarihine yama olsun belki faydalanırsın.Ha bu arada dersimde bir secere de dersimde 12 aşiretten bahseder secereninde selçuklular tarafından verildiği biliniyor ve secere de kurmanç olan koçgiri, şadi, xıran, izol, butkan gibi aşiretlerde mevcuttur.yoksa sen işine gelen secere yorumlarını kabul edip işine gelen secere gerçeklerini görmek mi istemiyorsun.Senin sey rıza dediğin pirin imdadına senin hemşerilerin de koşmadı.senin memleketinin kureşlileri 1000 kadar sivil koçgirilileri erzincan da devlete teslim edip öldürtmüşlerdir.bu da yaşlıların anlattıkları ve kureşlilerin ayıbıdır.zamanında yısıfanlılar sey rızanın düşmanıydı, zamanında sey rızanın adından haberiniz yoktu, areyliler gibi aşirtler içinde birton milis çıkıp kendi adamlarını öldürdüler.sen bi kendi memleketini yokla sonra gel.
______________________________________________________

Şoreş
17.08.2011, 22:15
Dersim Zazadır. Kürt ırkçılarının bunca inkarına rağmen bu bin yıl boyunca değişmemiştir. Ancak dersim'e Osmanlı tarafından yerleştirlen Kürt azınlık da mevcuttur. Bunlar dersim direnişinde Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.

1- Dersim'de bugün bulunan Kürt aşiretlerin osmanlının bölgeyi ele geçirdiği 1514 yılından sonra yaptığı tahrirlerde hiç biri dersim bölgesinde değildir.
Ayrıca İran sarayında yetişmiş sonrasında osmanlıya hizmet etmiş Şerefhan Şerefname'de Kürt aşiretlerinin yeri hakkında ayrıntılı bilgi verir ve Dersim'deki Kürt aşiretlerinin daha doğuda ve güneyde olduğunu gösterir.

-Zirkiler ve Hiran; Şerefhanın belirttiği üzere Arap asıllı olup sonradan Kürtleşen Zırkiler (Irak'ta bugün hala arapça konuşan Şii Zırkiler bulunmaktadır) 1500'lü yıllarda Diyarbakır tarafında idiler. (bu konuda Kitabı Diyarbekiriye ve Şerefname'ye bakılabilir

Milanlılar 1500'lü yıllarda mardin civarındaydı. Dersime devlet tarafından 17. Yüzyılda yerleştirilmiştir.

Şadilerin Kürt ırkçılarının iddialarının aksine Şeddadilerle ilgisi yoktur (Urfa Suruçta Şeddadi adında aşiret Zaten vardır) ve Şerefnameye göre İran aşiretleri arasındadır. Osmanlıya ve Dersime gelişleri Şerefnamenin yazıldığı 1597'den sonraki yıllardır.

Şavaklar ise 19. Yüzyılda dersime gelmişlerdir.

Koçgiriler ise soy birliği olmayan bir aşiret federasyonudur. oluşması ise Kürt ırkçılarının Hicri ile gregoryen takvimi karıştırmaları nedeniyle iddia ettiklerinin aksine 18. Yüzyıldadır.

2-Horasana yerleştirme Şah Abbas Zamanında 16. ve 17. Yüzyıllardadır. ve Türkmenlere değil de Özbeklere karşıydı.

3- Dersimdeki 13. Yüzyıldan kalan bir şecerede Zazalardan bahsedilmektedir. hemde alevi olarak.

14. Yüzyılda Kaygusuz abdal Zazalardan bahsetmektedir. Hem de Kürtlerden farklı bir topluluk olduğunu belirterek.

Özetle Ne kadar inkar etseniz de DERSİM Zazadır. Dersime devlet tarafından yerleştirlen Kürtlerde elbet vardır. Onlarda devlete bu iyiliğinin karşılığını göstermişlerdir. Şadilerin Şeyh Saide karşı saldırmış diğer Kürtlerde Dersimin büyük kahramanı Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.


Senin dedelerin 10 yıl önceye kadar ZAZA diyince ONLAR ŞAFİDİR diye hor görürken sen nasıl Zaza oldun ? Zirki bir Şafi aşirettir şuan ve Dersimin ZERİKAN aşireti ile ilgisi de yoktur.Xıranlılar da ARAP değildir.Zerikanlılara ZERİKİ denmesinin nedeni de Mazgirtin ZERİKAN köyüdür.Zirkiler, Xıranlıların ZERİKAN Kabilesi ile bağlantılı değildir ve XIRANLILARIN da arap soylu oldukları ŞEREFNAMENİN HİÇBİR CÜMLESİNDE GEÇMEZ.
MİLANLILAR 1500lerde DERSİMDE 500 hanenin üzerinde bir aşiretti ve bu 1500lerin XARPUT VE DERSİM Sancaklarında da belirtilir bu da sana güzel bir kaynak olsun.Git Dersim ve Xarput sancaklarının 1500lü kısmına bak.0 zaman ki Dersimin köy köy aşiret aşiret haritaları ve köy isimleride mevcuttur neden se Nazmiye Pülümürde Alevileri çok az görülürken Ermeni köyleri haritalarda az da olsa vardır.Nedense o seneki haritalarda çok çok az köy gösterilir ama Şavak, İzol, Şadi, Xıran ve Milanlılar hep vardır.Uydurma Zaza tarihini geç canım benim, senin dedelerin zaza adına lanet okuyarak kendilerine MA KIRMANCIME deyip o zazalardan ayırırdı.Kaldı ki Zazaca dili içinde şive şive o kadar büyük farklılıklar da mevcuttur ki kendini Sünni Zazalarla da bir tutamazsın.Koçgiri soy birliği olan bir aşirettir benim anam koçgirilidir.Koçgirinin içinde KOÇGİRİ sayılan ama KOÇGİRİ aşireti ile soy birliği olmayan aşiretleri karıştırma sakın.Koçgirililerin soy birliğinin yanında o soydan olmayan tek tük aileler de mevcuttur.Sen iyice oku öyle gel.Senin son 10 yılda oluşturulan Zaza etnik mücadelen ve Kurmançların arap olmasına ne de şafi zirkilerle mazgirtin zerikan köyünden göçtüğü için adları zerikan olan xıranlıları araplaştırmaya yeter.Senin şerefname dediğin kitap ne xıran dan bahseder ne de ZERİKANDAN GÖÇTÜKLERİ İÇİN SİVASA ADLARI ZERİKAN olan ALEVİ ZERİKANLILARDAN Bahseder.Adamların mardin kökenli şafi zirkileri ile komşu aşiret olan MAMXURANLILAR ile bizimkileir karıştırmak senin kabiliyet gücünün yetersizliği midir ? Ha bu arada Şadilerin 1200lerden beri Mazgirtte yaşadıklarıda adamların kendi secerelerinde de mevcuttur.Buda senin uydurma zaza tarihine yama olsun belki faydalanırsın.Ha bu arada dersimde bir secere de dersimde 12 aşiretten bahseder secereninde selçuklular tarafından verildiği biliniyor ve secere de kurmanç olan koçgiri, şadi, xıran, izol, butkan gibi aşiretlerde mevcuttur.yoksa sen işine gelen secere yorumlarını kabul edip işine gelen secere gerçeklerini görmek mi istemiyorsun.Senin sey rıza dediğin pirin imdadına senin hemşerilerin de koşmadı.senin memleketinin kureşlileri 1000 kadar sivil koçgirilileri erzincan da devlete teslim edip öldürtmüşlerdir.bu da yaşlıların anlattıkları ve kureşlilerin ayıbıdır.zamanında yısıfanlılar sey rızanın düşmanıydı, zamanında sey rızanın adından haberiniz yoktu, areyliler gibi aşirtler içinde birton milis çıkıp kendi adamlarını öldürdüler.sen bi kendi memleketini yokla sonra gel.
Şoreş
17.08.2011, 22:16
Dersim Zazadır. Kürt ırkçılarının bunca inkarına rağmen bu bin yıl boyunca değişmemiştir. Ancak dersim'e Osmanlı tarafından yerleştirlen Kürt azınlık da mevcuttur. Bunlar dersim direnişinde Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.

1- Dersim'de bugün bulunan Kürt aşiretlerin osmanlının bölgeyi ele geçirdiği 1514 yılından sonra yaptığı tahrirlerde hiç biri dersim bölgesinde değildir.
Ayrıca İran sarayında yetişmiş sonrasında osmanlıya hizmet etmiş Şerefhan Şerefname'de Kürt aşiretlerinin yeri hakkında ayrıntılı bilgi verir ve Dersim'deki Kürt aşiretlerinin daha doğuda ve güneyde olduğunu gösterir.

-Zirkiler ve Hiran; Şerefhanın belirttiği üzere Arap asıllı olup sonradan Kürtleşen Zırkiler (Irak'ta bugün hala arapça konuşan Şii Zırkiler bulunmaktadır) 1500'lü yıllarda Diyarbakır tarafında idiler. (bu konuda Kitabı Diyarbekiriye ve Şerefname'ye bakılabilir

Milanlılar 1500'lü yıllarda mardin civarındaydı. Dersime devlet tarafından 17. Yüzyılda yerleştirilmiştir.

Şadilerin Kürt ırkçılarının iddialarının aksine Şeddadilerle ilgisi yoktur (Urfa Suruçta Şeddadi adında aşiret Zaten vardır) ve Şerefnameye göre İran aşiretleri arasındadır. Osmanlıya ve Dersime gelişleri Şerefnamenin yazıldığı 1597'den sonraki yıllardır.

Şavaklar ise 19. Yüzyılda dersime gelmişlerdir.

Koçgiriler ise soy birliği olmayan bir aşiret federasyonudur. oluşması ise Kürt ırkçılarının Hicri ile gregoryen takvimi karıştırmaları nedeniyle iddia ettiklerinin aksine 18. Yüzyıldadır.

2-Horasana yerleştirme Şah Abbas Zamanında 16. ve 17. Yüzyıllardadır. ve Türkmenlere değil de Özbeklere karşıydı.

3- Dersimdeki 13. Yüzyıldan kalan bir şecerede Zazalardan bahsedilmektedir. hemde alevi olarak.

14. Yüzyılda Kaygusuz abdal Zazalardan bahsetmektedir. Hem de Kürtlerden farklı bir topluluk olduğunu belirterek.

Özetle Ne kadar inkar etseniz de DERSİM Zazadır. Dersime devlet tarafından yerleştirlen Kürtlerde elbet vardır. Onlarda devlete bu iyiliğinin karşılığını göstermişlerdir. Şadilerin Şeyh Saide karşı saldırmış diğer Kürtlerde Dersimin büyük kahramanı Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.


Dersim Zazadır. Kürt ırkçılarının bunca inkarına rağmen bu bin yıl boyunca değişmemiştir. Ancak dersim'e Osmanlı tarafından yerleştirlen Kürt azınlık da mevcuttur. Bunlar dersim direnişinde Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.

1- Dersim'de bugün bulunan Kürt aşiretlerin osmanlının bölgeyi ele geçirdiği 1514 yılından sonra yaptığı tahrirlerde hiç biri dersim bölgesinde değildir.
Ayrıca İran sarayında yetişmiş sonrasında osmanlıya hizmet etmiş Şerefhan Şerefname'de Kürt aşiretlerinin yeri hakkında ayrıntılı bilgi verir ve Dersim'deki Kürt aşiretlerinin daha doğuda ve güneyde olduğunu gösterir.

-Zirkiler ve Hiran; Şerefhanın belirttiği üzere Arap asıllı olup sonradan Kürtleşen Zırkiler (Irak'ta bugün hala arapça konuşan Şii Zırkiler bulunmaktadır) 1500'lü yıllarda Diyarbakır tarafında idiler. (bu konuda Kitabı Diyarbekiriye ve Şerefname'ye bakılabilir

Milanlılar 1500'lü yıllarda mardin civarındaydı. Dersime devlet tarafından 17. Yüzyılda yerleştirilmiştir.

Şadilerin Kürt ırkçılarının iddialarının aksine Şeddadilerle ilgisi yoktur (Urfa Suruçta Şeddadi adında aşiret Zaten vardır) ve Şerefnameye göre İran aşiretleri arasındadır. Osmanlıya ve Dersime gelişleri Şerefnamenin yazıldığı 1597'den sonraki yıllardır.

Şavaklar ise 19. Yüzyılda dersime gelmişlerdir.

Koçgiriler ise soy birliği olmayan bir aşiret federasyonudur. oluşması ise Kürt ırkçılarının Hicri ile gregoryen takvimi karıştırmaları nedeniyle iddia ettiklerinin aksine 18. Yüzyıldadır.

2-Horasana yerleştirme Şah Abbas Zamanında 16. ve 17. Yüzyıllardadır. ve Türkmenlere değil de Özbeklere karşıydı.

3- Dersimdeki 13. Yüzyıldan kalan bir şecerede Zazalardan bahsedilmektedir. hemde alevi olarak.

14. Yüzyılda Kaygusuz abdal Zazalardan bahsetmektedir. Hem de Kürtlerden farklı bir topluluk olduğunu belirterek.

Özetle Ne kadar inkar etseniz de DERSİM Zazadır. Dersime devlet tarafından yerleştirlen Kürtlerde elbet vardır. Onlarda devlete bu iyiliğinin karşılığını göstermişlerdir. Şadilerin Şeyh Saide karşı saldırmış diğer Kürtlerde Dersimin büyük kahramanı Seyit Rıza'nın yanında olmamışlar ya tarafsız kalmışlar ya da devletle işbirliği içinde olmuşlardır.


Senin dedelerin 10 yıl önceye kadar ZAZA diyince ONLAR ŞAFİDİR diye hor görürken sen nasıl Zaza oldun ? Zirki bir Şafi aşirettir şuan ve Dersimin ZERİKAN aşireti ile ilgisi de yoktur.Xıranlılar da ARAP değildir.Zerikanlılara ZERİKİ denmesinin nedeni de Mazgirtin ZERİKAN köyüdür.Zirkiler, Xıranlıların ZERİKAN Kabilesi ile bağlantılı değildir ve XIRANLILARIN da arap soylu oldukları ŞEREFNAMENİN HİÇBİR CÜMLESİNDE GEÇMEZ.
MİLANLILAR 1500lerde DERSİMDE 500 hanenin üzerinde bir aşiretti ve bu 1500lerin XARPUT VE DERSİM Sancaklarında da belirtilir bu da sana güzel bir kaynak olsun.Git Dersim ve Xarput sancaklarının 1500lü kısmına bak.0 zaman ki Dersimin köy köy aşiret aşiret haritaları ve köy isimleride mevcuttur neden se Nazmiye Pülümürde Alevileri çok az görülürken Ermeni köyleri haritalarda az da olsa vardır.Nedense o seneki haritalarda çok çok az köy gösterilir ama Şavak, İzol, Şadi, Xıran ve Milanlılar hep vardır.Uydurma Zaza tarihini geç canım benim, senin dedelerin zaza adına lanet okuyarak kendilerine MA KIRMANCIME deyip o zazalardan ayırırdı.Kaldı ki Zazaca dili içinde şive şive o kadar büyük farklılıklar da mevcuttur ki kendini Sünni Zazalarla da bir tutamazsın.Koçgiri soy birliği olan bir aşirettir benim anam koçgirilidir.Koçgirinin içinde KOÇGİRİ sayılan ama KOÇGİRİ aşireti ile soy birliği olmayan aşiretleri karıştırma sakın.Koçgirililerin soy birliğinin yanında o soydan olmayan tek tük aileler de mevcuttur.Sen iyice oku öyle gel.Senin son 10 yılda oluşturulan Zaza etnik mücadelen ve Kurmançların arap olmasına ne de şafi zirkilerle mazgirtin zerikan köyünden göçtüğü için adları zerikan olan xıranlıları araplaştırmaya yeter.Senin şerefname dediğin kitap ne xıran dan bahseder ne de ZERİKANDAN GÖÇTÜKLERİ İÇİN SİVASA ADLARI ZERİKAN olan ALEVİ ZERİKANLILARDAN Bahseder.Adamların mardin kökenli şafi zirkileri ile komşu aşiret olan MAMXURANLILAR ile bizimkileir karıştırmak senin kabiliyet gücünün yetersizliği midir ? Ha bu arada Şadilerin 1200lerden beri Mazgirtte yaşadıklarıda adamların kendi secerelerinde de mevcuttur.Buda senin uydurma zaza tarihine yama olsun belki faydalanırsın.Ha bu arada dersimde bir secere de dersimde 12 aşiretten bahseder secereninde selçuklular tarafından verildiği biliniyor ve secere de kurmanç olan koçgiri, şadi, xıran, izol, butkan gibi aşiretlerde mevcuttur.yoksa sen işine gelen secere yorumlarını kabul edip işine gelen secere gerçeklerini görmek mi istemiyorsun.Senin sey rıza dediğin pirin imdadına senin hemşerilerin de koşmadı.senin memleketinin kureşlileri 1000 kadar sivil koçgirilileri erzincan da devlete teslim edip öldürtmüşlerdir.bu da yaşlıların anlattıkları ve kureşlilerin ayıbıdır.zamanında yısıfanlılar sey rızanın düşmanıydı, zamanında sey rızanın adından haberiniz yoktu, areyliler gibi aşirtler içinde birton milis çıkıp kendi adamlarını öldürdüler.sen bi kendi memleketini yokla sonra gel.
__________________________________________________________

DEMAN
17.08.2011, 22:35
Sevgili canlar, Dersimli DEMAN asiretine mensup olan bir ZAZA olarak bu tartismanin bir kavgaya dönüsmemesini istiyorum. Bunun icin, sevgili sores ve sevgili abdcan76 ya bir iki sorum olacaktir.
1.Sizler ikinizde ZAZA MISINIZ veya soyunuzda ZAZA LIK varmidir?
2.ZAZALAR kimdir, kimlere ZAZA denir?
__________________________________________________________

abdcan76
18.08.2011, 14:05
Senin dedelerin 10 yıl önceye kadar ZAZA diyince ONLAR ŞAFİDİR diye hor görürken sen nasıl Zaza oldun ? Zirki bir Şafi aşirettir şuan ve Dersimin ZERİKAN aşireti ile ilgisi de yoktur.Xıranlılar da ARAP değildir.Zerikanlılara ZERİKİ denmesinin nedeni de Mazgirtin ZERİKAN köyüdür.Zirkiler, Xıranlıların ZERİKAN Kabilesi ile bağlantılı değildir ve XIRANLILARIN da arap soylu oldukları ŞEREFNAMENİN HİÇBİR CÜMLESİNDE GEÇMEZ.
MİLANLILAR 1500lerde DERSİMDE 500 hanenin üzerinde bir aşiretti ve bu 1500lerin XARPUT VE DERSİM Sancaklarında da belirtilir bu da sana güzel bir kaynak olsun.Git Dersim ve Xarput sancaklarının 1500lü kısmına bak.0 zaman ki Dersimin köy köy aşiret aşiret haritaları ve köy isimleride mevcuttur neden se Nazmiye Pülümürde Alevileri çok az görülürken Ermeni köyleri haritalarda az da olsa vardır.Nedense o seneki haritalarda çok çok az köy gösterilir ama Şavak, İzol, Şadi, Xıran ve Milanlılar hep vardır.Uydurma Zaza tarihini geç canım benim, senin dedelerin zaza adına lanet okuyarak kendilerine MA KIRMANCIME deyip o zazalardan ayırırdı.Kaldı ki Zazaca dili içinde şive şive o kadar büyük farklılıklar da mevcuttur ki kendini Sünni Zazalarla da bir tutamazsın.Koçgiri soy birliği olan bir aşirettir benim anam koçgirilidir.Koçgirinin içinde KOÇGİRİ sayılan ama KOÇGİRİ aşireti ile soy birliği olmayan aşiretleri karıştırma sakın.Koçgirililerin soy birliğinin yanında o soydan olmayan tek tük aileler de mevcuttur.Sen iyice oku öyle gel.Senin son 10 yılda oluşturulan Zaza etnik mücadelen ve Kurmançların arap olmasına ne de şafi zirkilerle mazgirtin zerikan köyünden göçtüğü için adları zerikan olan xıranlıları araplaştırmaya yeter.Senin şerefname dediğin kitap ne xıran dan bahseder ne de ZERİKANDAN GÖÇTÜKLERİ İÇİN SİVASA ADLARI ZERİKAN olan ALEVİ ZERİKANLILARDAN Bahseder.Adamların mardin kökenli şafi zirkileri ile komşu aşiret olan MAMXURANLILAR ile bizimkileir karıştırmak senin kabiliyet gücünün yetersizliği midir ? Ha bu arada Şadilerin 1200lerden beri Mazgirtte yaşadıklarıda adamların kendi secerelerinde de mevcuttur.Buda senin uydurma zaza tarihine yama olsun belki faydalanırsın.Ha bu arada dersimde bir secere de dersimde 12 aşiretten bahseder secereninde selçuklular tarafından verildiği biliniyor ve secere de kurmanç olan koçgiri, şadi, xıran, izol, butkan gibi aşiretlerde mevcuttur.yoksa sen işine gelen secere yorumlarını kabul edip işine gelen secere gerçeklerini görmek mi istemiyorsun.Senin sey rıza dediğin pirin imdadına senin hemşerilerin de koşmadı.senin memleketinin kureşlileri 1000 kadar sivil koçgirilileri erzincan da devlete teslim edip öldürtmüşlerdir.bu da yaşlıların anlattıkları ve kureşlilerin ayıbıdır.zamanında yısıfanlılar sey rızanın düşmanıydı, zamanında sey rızanın adından haberiniz yoktu, areyliler gibi aşirtler içinde birton milis çıkıp kendi adamlarını öldürdüler.sen bi kendi memleketini yokla sonra gel.

1-Zırkiler ile Zerikanlar temel olarak aynıdır ve mazgirtin o köyüne o adı aşiretin adı vermiştir. (Sen hiranları zirkanlarla andığın için onları ekledim.) Zirkan zirki zeriki farklı söylenişlerdir.

Bugün Irak'ta Kut şehri civarında Arap şii Rabia kabilesi içinde Zirqan adında kol vardır. (tribes of Iraq olarak ararsan bulabilirsin) Şerefhan'da Zırki'lerin arap asıllı olduğunu belirtir. Bu arada beni Rabia kabilesinin Mardin civarında olduğunu hatırlatırım 1200'lü yıllarda. Yani şerefname ile paralellik bulunmaktadır.

2- Koçgiri aşireti soy birliği olmayan 19. Yüzyılın ikinci yarısında oluşmuş bir federasyondur. Aşiret içinde bulunan farklı aşiretler osmanlı kaynaklarında ve Şerefname'de farklı yerlerde gösterilir.
örneğin;
Sariyan Çepnilerle birlikte Halep ve Musul çevresinde
Sefikiyan Dulkadir grubu ile birlikte Maraş civarında olduğu gösterilir.
Ayrıca aşiret içinde ağırlıklı dil Kürtçe de olsa Zazaca konuşan gruplar da vardır.
Böyle bir aşiretin soy birliğini iddia etmek ne kadar doğrudur. ne kadar bilimsel dir.
Şecerede koçgiri aşiretinin adı geçmemektedir.

3- Dersim Zazadır. 37'de direnen Dersimin Zazalardır.

Dersimde çoğunluk olarak konuşulan dil Zazacadır. Dersim de özellikle Mazgirtte yoğunlaşmış Alevi Kürt azınlıkda mevcuttur. (Dersimde az da olsa Türk ve diger unsurlar da vardır.)

Dersim direnişi Alevi Kızılbaş ZAZAlar tarafından yürütülmüştür. Koçgiri kökenli çok az kürt dışında Kürtler destek vermemişlerdir.
Dersim'de bulunan Kürt azınlık istisnai durumlar haricinde bu direnişe destek olmamışlar aktif veya pasif olarak devletle işbirliği içinde olmuşlardır. Örneğin Şadli olan Kimsoran köyü sitesinde bu bilgi çok açıktır. Özellikle Şadili aşireti devletle işbirliği içinde olmuştur. Şadliler Yine Zaza olan şeyh saide karşı devletle işbirliği içinde Saldırılılarda bulunmuştur.

4-13. Yüzyıldan kalma şecere'de Alevi olan Zaza aşiretinden bahsedilmektedir. Senin uydurma zaza tarihi olarak dalga geçmen aşağılaman gerçeği değiştirmez. Kaygusuz abdal 13. yüzyılda Zazalardan bahseder.
Minorsky, Haddank, Mann, Mackenzie ve windfuhr gibi onlarca batılı bilim adamı Zazaların Kürt olmadığını ispat etmiştir. Ancak Kürt ırkçıları bilimsel gerçeği kabul etmek yerine Zaza halkına inkar ve imha siyasetini derinleştirmktedir.

Yaşasın ZAZA halkı
Kahrolsun inkarcı ve imhacı KÜRT ve TÜRK ırkçılığı
________________________________________________________

abdcan76
19.08.2011, 10:07
Yazıyı kaleme alan: Wladimir van Wilgenburg

İngilizceden çeviren: Nusret Aydın..

Türkiye’de Zazacayı konuşanlar yakın geçmişe kadar Türkiye, Irak, İran ve Suriye’de geniş bir alana yayılan Kürt etnik grubunun bir parçası olarak görülüyordu. 1980’lerden itibaren Zazacaya uyarlanan Latince alfabe ile beraber Zazaca edebiyatı ve kültürünün yenilenmesiyle bir nevi Zaza milliyetçiliğinin gelişmesine vesile oldu. Bu durum bazı Kürtlerde Türk Milli İstihbaratının Kürtleri bölme ve Kürdistan İşçi Partisi (PKK)’li Kürt militanları zayıflatma girişimi şüphesine neden oldu.

Zaza milliyetçiliği, kendisini daha da Kürt kabul eden bazı Zazaca konuşanlara karşı muhalefet etmektedir. (1) Zaza milliyetçiliği Türkiye’de Zazaca lehçesi ve anadili Zazaca olanlar üzerinde yoğunlaşmış olup, Türkiye’de bağımsız Zazaistan adı altında bir anavatan istemekteler. Bu durum Zazaca lehçesini konuşup da PKK’ya sempati duyanların ilgisinin potansiyel olarak zayıflamasına vesile oluyor.

İnanç hususuna gelince, Zazalar (nüfus açısından etnik ve lisan durumları tam açığa kavuşuncaya kadar 1 milyon ile 3 milyon arasında kabul görmektedir) Sünni Müslümanlar ile Alevilerden oluşmaktadır. Zazaca konuşanlara genellikle Kürt denmektedir ve Kürt milliyetçileri ile bir çok bilim adamı Zazacayı Kürt lisanı olarak kabul etmekteler. Zaza milliyetçileri ise Zazaların Kürtlerin Kurmancça lehçesi ile konuşanlar ile -ki bu lehçe Kürtlerin % 80’i tarafından konuşulmaktadır- anlaşamadıklarını ileri sürüyorlar. Kimi dilbilimciler ise Zazaca’nın Kürt dili ve lehçeleriyle bir alakasının olmadığını ileri sürmektedir. Buna rağmen, etnik kimlikler, mesela, genetik ve dil gibi objektif faktörler kadar subjektif faktörlerin etkisinde kalabilir. Genel anlamda etnik kimlikler, sosyal yapılaşmalar, devletin güttüğü siyasetin etkisinde kalabilirler.

Zaza milliyetçiliği ilk önce Avrupa’daki Zaza diasporası içerisinde boy gösterdi. Bunun nedeni, bulundukları özgür ortamda konuşulan Kurmancça lehçesi ile Zazaca lehçelerinin daha belirgin hale gelişiydi. Avrupa’daki Türkiyeli göçmenler Türkçe öğrenmeye zorlanmadılar, fakat Kurmancça ile Zazaca konuşanlar, bunlardan birini “Ana lisan” olarak seçme olanağına sahiptiler ve bazı hususlarda bu durum Zaza milliyetçiliği ile sonuçlandı denilebilir. (2) Diğer etkileyici faktörlerden biri de bazı Kürt milliyetçilerinin Zazaca yayınlarına karşı gelmesi oldu. Şu anda Zaza “milliyetçiliği” bir sürgün siyaseti statüsünde olup marjinal bir fenomen görünümündedir. Fakat aynı zamanda Türkiye’de etnik kimlik tartışmalarını da etkilemeye başlamaktadır.

Yakın geçmişte gerek Türkiye’de “ana dilde eğitim” hususundaki tartışmalarda ve gerekse Adalet ve Kalkınma Partisi hükümetinin Kürt diliyle yayın yapacak televizyon kanalının açılması siyaseti olsun, Kurmancça konuşanlar ile Zazaca konuşanlar arasındaki bölünmeyi derinleştirebilir. (Terörizmin Odağı, Ocak 13’e bakınız). Şu anki TRT 6 kanalı yalnız Kurmancça lehçesiyle yayın yapmaktadır, fakat “Zazaca ve Soranca lehçelerinde de” yayın yapma gündemdedir. (Hürriyet, 02 Ocak 2009). Zazaca yayın konusu bir çok Zazaca konuşan tarafından memnuniyetle karşılandı (Bianet.org, 07 Ocak 2009). Fakat İnternet forumlarında ise, Zaza milliyetçileri Kurmancça kanalı değil Zaza dilinde yayın yapacak kanal istediklerini vurgulamaktalar.

Antropolog Martin van Bruinessen, Kürtler arasında popüler olan komplo teorisine açıklık getirerek bazı Kürtlere göre bu Zaza milliyetçiliği Türk istihbarat servislerinin işi olarak değerlendirmektedir. (3) Belki de Kürt milliyetçilerinin ileri sürdükleri düşüncelerinde haklılık payı vardır. Gerçekten, birçok Türk milliyetçisi Zazaların Kürt olmadığı fikrini desteklemektedir. Onlara göre bu durum Kürtlerin asimilasyonunu hızlandıracağı gibi PKK’ya olan desteği de azaltabileceği düşüncesi var.

Türk Demokrasi Vakfı (TDV, Türkiye’de demokrasinin süreklilik kazanması için çalışan resmi olmayan bir kuruluş), 1996 yılında küçük bir kitapçık yayınladı. Kitapçıkta, TDV, PKK’nın savunduğu Kürt milliyetçiliğini kınıyordu. TDV, Kürtlerin heterojen bir toplum yapısına sahip olduğunu ve kimi Zazaların kendilerini Kürt görmediğine dikkat çekmek istiyordu. Kitapçık şöyle devam ediyordu: Kürtler heterojen bir yapıyla aşiretler arası çatışmalar ve aşiret düşüncesinin hakim olduğu bir toplum olmaktansa demokratik bir Türkiye’nin parçası olmayı tercih edecekler, diye belirtiyordu. (4)

Türklerin Kürtlerin heterojenliği hakkındaki fikirleri gerilere gider. Türk milliyetçisi Hasan Reşit Tankut 1961’lerde şu teklifte bulunuyordu: Zazaca konuşanlar ile Kurmancça konuşanların yaşadıkları bölgelerin arasına bir Türk koridoru açılmalı ve ikisinin de Türk kültürüne entegrasyonu hızlandırılmalıdır, diyordu. Diğer kimi Türk yazarlar da Zazaca konuşanları Kürtlerden ayrı bir etnik grup kategorisine sokmaktalar. (5)

Bazı Kürtler, Sünni Zaza milliyetçiliğinin mucidi Ebubekir Pamukçu (ölümü 1993) ile Türk İstihbarat teşkilatları arasındaki bağlantıya dikkat çekip Pamukçu’yu Kürt milletini bölmeye yardımcı olmakla suçluyorlar. Zaza milliyetçisi hareketin ortaya çıkışının Türk İstihbarat Teşkilat'ı içindeki belli bazı odaklar tarafından sevinçle karşılandığı, hatta maddi destekte bulunulduğu ve Pamukçu Türk İstihbaratı ile ilişkili olmakla itham ediliyor. (6) Kimi Kürtler Ankara’daki Zaza yayıncının Türk istihbaratı tarafından kontrol edildiğini ileri sürmekteler. Kürt milliyetçisi ve Zazaca dilbilimci Mehemed Malmîsanij’ın Kurdmedia ile yaptığı bir mülakatta, bu, “Zazaistan” adlı yayıncının “Zaza Kültür ve Yayınevi” olduğunu ve Türk istihbaratçılarının bir parçası olduğunu, görevinin de Kürt milli hareketine saldırmak olduğunu, belirtiyordu. Malmîsanij, konuşmasına şöyle devam ediyordu: “Şu sonuca dikkat çekmek istiyorum ki . . . bunlar (Zaza milliyetçisi gruplar) devletin içindeki gruplar veya daha uygun tarifiyle, devlet ile paralel düşünenlerdir.” diyordu. (KurdishMedia.com, 06 Ekim 2003)[**]

PKK lideri Abdullah Öcalan da Türk milli istihbarat Teşkilatı (MİT)’nın Zazaların Türkiye’deki gelişen kültürel ve siyasi faaliyetlerinin arkasında olduğunu belirtiyordu. “MİT bunun arkasındadır. Gelişen Kürt milli uyanışını durdurmak için bunu yapıyorlar.” diyordu (7)

Ayrıca siyası arenada ayrı bir Zaza kimliğinin işaretlerinin varlığı dikkat çekmektedir. Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) siyasi mesajlarında Kürtçeyi hiç söz konusu etmemiştir. Fakat MHP üyesi Abdullah Arzakçı 2006 yılında bir sürpriz yaparak yaptığı Kürtçe konuşmada şöyle diyordu: “Ben Zazayım, Ben Kürdüm. Kürt sorunu diye bir sorun yoktur.” (Zaman, 15 Mayıs 2006). Arzakçı, bununla artık Türkiye’de kendisini Kürt veya Zaza olarak tanıtanlar ile bir sorunun olmadığını belirtmek istiyordu.

Bir anket (seçim) kuruluşu olan KONDA, 2007 yılında Kürtler ile Zazaları ayrı etnik gruplarmış gibi göstererek bir ilke imza atıyordu. (Milliyet, 22 Mart 2007). Önce milliyetçi bir Türk think-tank düşünce kuruluşu “Zaza-Kürtler” üzerine bir rapor hazırladı. Arkasından düzenli bir şekilde önce Türk gazeteleri ve İnternet yayınları Zazaların Kürt olmadığı sonucunu çıkardılar. Buna örnek olarak Zaman gazetesinde yayınlanan Zaza bir okuyucunun makalesinde görmek mümkün. Bayan okur, makalesinde “milyonlarca Kürt, Zaza ve Lazın kendilerini Türk kardeşlerinden ayrı görmedikleri ve onların sorunlarının bu ülkenin sorunlarından ayrı olmadığını” belirtmeye çalışıp Türkiye’ye olan sadakatine dikkat çekiyordu. (Zaman Gazetesi, 23 Ağustos 2008)

Hatta Türkiye Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan bile Kasım 2008’de Hakkari’ye yaptığı ziyarette Zazalar ile Kürtler arasındaki ayrıma vurgu yaptı. (Zaman, 02 Kasım 2008). Diyarbakır Suriçi Beldesi eski Belediye Başkanı Abdullah Demirbaş (aynı zamanda Demokratik Toplum Partisi DTP üyesi) Zaza milliyetçiliğinin Türkiye’nin güneydoğusundaki nüfus üzerinde hiç etkisinin olmadığı, fakat Türk siyasi çevrelerinin Zazalar ve Kürtler (Kurmancça lehçesini konuşanlar) arasında ayrım yaparak Kürtlerin milli arzularını zayıflatmak niyetinde olduklarını belirtiyordu. (Kürtmedia.com, 20 Ocak)

Zaza milliyetçilerinin çoğu PKK’ya karşılar. Bu da Ankara’nın Kürt militanlarına karşı savaşımında faydalanabilir bir durum söz konusudur. Zaza milliyetçileri PKK’yı Zaza karşıtı aktivitelerde bulunmakla itham etmekte, Zaza mıntıkasının insansızlaştırılmasında hem PKK hem Türk Silahlı Kuvvetleri'ni suçlamaktalar. ( Zaza milliyetçilerini hem Türk devleti ve hem de Kürt milliyetçilerinin Zazaları asimile edeceği endişesine sevk etmektedir.

Zaza kimliği Türkiye ile Kürt milliyetçileri arasındaki siyasi hesaplaşmada başka bir araç olacağa benziyor. Türkiye’deki kültürel serbestlik alanının genişlemesi Zazaca ve Kurmancça lehçelerindeki anadil eğitim alanının genişlemesiyle Türk olmayan etnik grupların “Türk düşmanlığı” konseptini ortadan kaldırabilir. Bu durumda Kürt milliyetçiliği Zazaca konuşanları Türk milliyetçiliğinden daha çok tehdit edebilir.

Asıl mesele Türklerin Türkiye’deki birden çok etnik grubun varlığının devletin sonunu getirebileceği endişesini taşımalarıdır. Nasıl ki İttifak Devletleri Osmanlı devletini Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra 1920 Sevr Antlaşması’yla etnik bölgewww.aleviforum.com/newreply.php?do=newreply&p=1029100ler (Yunanistan, Ermenistan, Kürdistan vs.) bölgelere ayırdılarsa, Türklerin bu günkü korkusu da devletin etnik milliyetçilik ayrışmasıyla tekrar toprak kaybına uğramasıdır. Bazıları buna “Sevr Paranoyası” demekteler.

Sonuç olarak, Zaza milliyetçiliği devam eden Kürt ve Türk çekişmesinde önemli bir rol oynayabilir, fakat daha da kendisini Türk ve Kürt olarak algılayan Zazalarda Zaza kimliğinin popüler hale gelip gelmeyeceği ise meçhuldür. Eğer Zaza kimliği daha çok popüler hale gelirse 1 ile 3 milyon Zazanın içerisinde PKK’ya olan desteği azaltabilir ve Kürt milliyetçiliğini zayıflatır.


Acaba? Ankara, Kürtleri Bölmek İçin Zaza Milliyetçiliğini Teşvik mi Ediyor?

OOO hoş geldiniz Sayın El muhaberat'ın (suriye istihbaratının)Sesi
bir tek siz eksiktiniz ırkçı ve inkarcı koroda.

Yapıştırdığın makaleyi okumadığın anlaşılıyor.
Burda Zaza hareketinin avrupada ortaya çıktığı, Zaza hareketinin hem Türk, hem Kürt milliyetçiliğine karşı olduğu da anlatılıyor.

1932'de Mann-Haddank, 1947'de Minorsky, 1961'de İrani diller uzmanı MacKenzie, 1985'te Windfuhr gibi onlarca batılı bilim adamı Zazaların ayrı bir halk olduğunu, Zazacanın ayrı bir dil olduğu'nu ispat etmişlerdir.

Zazaların ayrı bir halk olduğunu ispat eden onca bilimsel araştırmaya rağmen inkar ve imha siyaset güden Kürt ve Türk ırkçıları ve şakşakçılarına çağrım, IRKÇILIĞI bırakmaları bilimin dediğini kabul etmeleri. (İyi niyetli olanlar talep ederlerse bu makaleler hakkında ayrıntlı bilgi verebilirim.

Bu arada tarafsız olması gereken modoratörlerimize (özellikle de Rıza şehrine) çağrım forumda yorumsuz kopyala yapıştır yapmak yasak değil mi? Yoksa bu yasak Rıza şehrinin ABİ'si Sayın özcan için geçerli değil mi? makalenin yayınlandığı yerlerden biri olan linki veriyorum. makalenin başlığı sonu'na eklenmiş başka hiç bir yorum yok.
www.zazaki.net/haber/ankara-kurtleri-bol...ik-mi-ediyor-280.htm
_________________________________________________________
_________________________________________________________

Bedreddin Özcan
19.08.2011, 12:24
OOO hoş geldiniz Sayın El muhaberat'ın (suriye istihbaratının)Sesi
bir tek siz eksiktiniz ırkçı ve inkarcı koroda.

Yapıştırdığın makaleyi okumadığın anlaşılıyor.
Burda Zaza hareketinin avrupada ortaya çıktığı, Zaza hareketinin hem Türk, hem Kürt milliyetçiliğine karşı olduğu da anlatılıyor.

1932'de Mann-Haddank, 1947'de Minorsky, 1961'de İrani diller uzmanı MacKenzie, 1985'te Windfuhr gibi onlarca batılı bilim adamı Zazaların ayrı bir halk olduğunu, Zazacanın ayrı bir dil olduğu'nu ispat etmişlerdir.

Zazaların ayrı bir halk olduğunu ispat eden onca bilimsel araştırmaya rağmen inkar ve imha siyaset güden Kürt ve Türk ırkçıları ve şakşakçılarına çağrım, IRKÇILIĞI bırakmaları bilimin dediğini kabul etmeleri. (İyi niyetli olanlar talep ederlerse bu makaleler hakkında ayrıntlı bilgi verebilirim.

Bu arada tarafsız olması gereken modoratörlerimize (özellikle de Rıza şehrine) çağrım forumda yorumsuz kopyala yapıştır yapmak yasak değil mi? Yoksa bu yasak Rıza şehrinin ABİ'si Sayın özcan için geçerli değil mi? makalenin yayınlandığı yerlerden biri olan linki veriyorum. makalenin başlığı sonu'na eklenmiş başka hiç bir yorum yok.
www.zazaki.net/haber/ankara-kurtleri-bol...ik-mi-ediyor-280.htm

El Muhabarat ??? :biggrin: Yahu bu Forumda saldırmadığınız kimse kaldımı sn devletin kışkırttığı, örgütlediği bay abdcan76.

-Hadi diyelim sizin gen'iniz Kürt değil!
-Kürt'lere saldırgan yaklaşımlarınız neden?

Sn Muhbir abdcan76 efendi.
Siz hayatınızda kaç akademik kitap okudunuz?

-Okuduysanız,Devletiniz hangi kitapları size okuttular?

Bu alttaki araştırmayı bir okuyunuz!
Bazı Kürtler, Sünni Zaza milliyetçiliğinin mucidi Ebubekir Pamukçu (ölümü 1993) ile Türk İstihbarat teşkilatları arasındaki bağlantıya dikkat çekip Pamukçu’yu Kürt milletini bölmeye yardımcı olmakla suçluyorlar. Zaza milliyetçisi hareketin ortaya çıkışının Türk İstihbarat Teşkilat'ı içindeki belli bazı odaklar tarafından sevinçle karşılandığı, hatta maddi destekte bulunulduğu ve Pamukçu Türk İstihbaratı ile ilişkili olmakla itham ediliyor.

Martin van Bruinessen'in, "Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Dönemleri ile Türkiye Cumhuriyeti'nde Etnik Kimliğin Yapılaşmaları"nı okuyunuz.. :biggrin:

***************************************************************************

Kaynak :

Dersim Aşiretleri'nde Zazalık [Arşiv] - Alevi Forum Community
www.aleviforum.com
  • Sayfa:
  • 1
Sayfa oluşturulma süresi: 1.14 saniye